Ole Henriksen hudpleie

Ole Henriksens nye hudpleieserie

Publisert 28. feb 2018 15.21, Oppdatert 10. sep 2018 15.22

For Ole Henriksen begynner vakker hud med en positiv innstilling – en ukuelig optimisme og livsglede som får deg til å stråle innenfra. 

Det er Oles skandinaviske opphav og fargerike personlighet som har formet synet hans på hudpleie. Han mener at god hudpleie er enkel og behagelig, men også virkningsfull og tilpasset den enkeltes behov. For Ole handler det om å få huden til å stråle innenfra – det han kaller "the Ole Glow".  

Med sine 65 år er Ole i sin beste alder. I 1975 åpnet han sitt første spa, Ole Henriksen of Denmark, i Beverly Hills. Han fikk raskt en stor tilhengerskare blant kjendisene, som ikke nølte med å fortelle resten av verden om produktene hans. Dette oppmuntret Ole til å lansere sin egen produktserie i 1984 – en serie som takket være 30 års utvikling med kjærlighet har blitt blant de ledende hudpleieseriene på markedet. I 2011 så Kendo, som er en merkevareinkubator i LVMH-gruppen, en fantastisk mulighet i Ole Henriksen. Kendo kjøpte opp varemerket, som dermed fikk sjansen til å heve seg blant verdens mest ettertraktede og eksklusive merker. Under vingene til verdenseliten i produktutvikling gjennomgikk Ole Henriksen-produktene grundig vitenskapelig utprøving og en dyptgående prosess for virkelig å forstå varemerkets røtter og hvordan de kunne uttrykkes på en ny måte. I 2017 relanserte Ole Henriksen i en enda mer vital og selektiv utgave med fokus på Oles skandinaviske opphav.

Nye Ole Henriksen, som for eksempel Truth Serum®, Sheer Transformation® Perfecting Moisturizer og Power PeelTM, har de samme, prisbelønte egenskapene du kjenner og er glad i, men byr i tillegg på en helt ny serie som er spesielt utviklet for fet hud. Alle produktene har en nye og fargerike, med et stilrent og moderne design som er inspirert av Oles skandinaviske opphav.

Der du før hadde hele ti serier å velge mellom, får du nå fire, tydelig forskjellige serier basert på ulike hudpleiebehov som, takket være fargekodene, er lette å skille fra hverandre:

The Truth Collection  

Fuktgivende pleie som lysner og motvirker aldringstegn.

The Transform Collection 

Jevner ut hudtonen og -teksturen

 

The Nurture Collection 

Intens fuktgivende pleie for tørr og følsom hud

 

The Balance Collection

 

Oles siste nyskaping, som matter ned huden og forminsker porene uten at huden føles stram

Ole Henriksens hudpleie bygger fortsatt på filosofien om eksfoliering, behandling og pleie, som også var grunntanken bak behandlingene på Oles spa i Beverly Hills. Seriene, som byr på alt fra enkel hverdagspleie til supereffektive salongbehandlinger, består av produkter med virkningsfulle aktive stoffer, ingredienser fra naturen og essensielle fettsyrer og har noe for ethvert hudpleiebehov. Som en hyllest til måten det hele begynte på – med et spa – har produktene en deilig duft, føles silkemyke mot huden og gir en holistisk sanseopplevelse.

Og for første gang på over ti år vil hver av seriene representeres av modeller. Og vi snakker ikke om catwalkmodeller, men vanlige, skandinaviske kvinner i alle aldre, spesielt valgt ut av Ole selv i den digitale gate-castingkampanjen #NextOleWonder. Alle har "the Ole Glow" på sin egen måte. 

Med over 40 års erfaring med hudpleie er Ole selve glow-eksperten, og vi gleder oss til å spre filosofien hans over hele verden – ett gledesstrålende ansikt om gangen. De nye hudpleieseriene fra Ole Henriksen forteller Oles historie på en unik og fargerik måte som gir en ny og dypere opplevelse av "the Ole Glow".

Her finner du link til alle produkter fra Ole Henriksen