Vår normale leveringstid er 1-7 virkedager avhengig av valgt fraktmetode. Når pakken er sendt fra vårt lager, vil du motta den innen leveringstiden du har fått beskjed om. Når du gjennomfører kjøpet får du beskjed om forventet leveringsdato for bestillingen din, og i din ordrebekreftelse kan du se når det er estimert at pakken sendes fra oss.
;Som forbruker har du rett til å heve kjøpet kostnadsfritt ved forsinkelse dersom du ikke godkjenner ny leveringsdato. Hvis du angrer på kjøpet, vennligst kontakt kundeservice på kundeservice@blush.no. For uavhentede pakker påløper et gebyr på 250 kr.
Ved ødelagte pakker og emballasje ved levering skal dette umiddelbart meldes til ditt utleveringssted når du henter pakken din. For at du skal føle deg trygg i forhold til din bestilling, sjekker vi alle pakker som sendes fra vårt lager.
Fra vår side Blush.no leverer vi kun innenfor Norges grenser. For å endre marked, klikk på NO / NOK i øvre høyre hjørne og velg deretter land under "Sendt til". Vi opererer i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
;Prisene inkluderer 25 % mva. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av forhold som Blush ikke har noen innflytelse over, f.eks endret moms. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil som priser, spesifikasjoner, feil lagersaldo mv.
;I samarbeid med Qliro tilbyr vi fakturabetaling, delbetaling, kredittkortbetaling og direktebetaling. Velger du å betale med faktura er betalingstiden 14 dager. Fakturaen sendes fra Qliro. Du vil alltid motta en følgeseddel med bestillingen din. Mer informasjon og fullstendige vilkår og betingelser, i forhold til Qliros betalingsmåter, finner du her: https://nordic.qliro.com/nb-no
;Kjøper du produkter fra oss har du som kunde rett til å heve kjøpet uten å oppgi grunn. Dette må gjøres innen 14 dager etter mottak av produktene (angrerett). Åpnede og/eller brukte hygieneprodukter returneres ikke av helse- og hygienegrunner. Dersom du har bestilt flere produkter som leveres separat eller et produkt som leveres i flere deler til ulike tidspunkt, har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter mottak av henholdsvis siste produkt eller siste del av produktet. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten ber vi deg gi oss beskjed om dette tydelig. Meldingen om heving av kjøp skal inneholde navn, adresse og eventuelt telefonnummer og e-postadresse. Send gjerne meldingen via e-post til kundeservice@blush.no.
Vennligst oppgi kundenummer eller ordrenummer når du kontakter oss slik at vi kan hjelpe deg så snart som mulig.
For at du skal anses å ha gitt oss beskjed i tide om at du ønsker å benytte deg av angreretten, er det tilstrekkelig at du sender inn en melding om at du har til hensikt å benytte deg av angreretten før angrefristen er utløpt. Dersom du benytter deg av angreretten din, må du uten unødig opphold og senest 14 dager etter mottak av produktet kontakte vår kundeservice på kundeservice@blush.no for informasjon om hvordan du returnerer produktet.
Hvis du angrer på kjøpet, vil vi refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg samt leveringskostnadene dine. Eventuelle ekstra leveringskostnader som følge av valg av annen leveringsmetode enn den billigste leveringsmetoden vi kan tilby, vil imidlertid ikke bli refundert. Kostnader for retur av produkter som ikke kan sendes med vanlig post refunderes heller ikke. Du må bære kostnadene ved å returnere slike produkter. Kostnadene er beregnet til maksimalt ca. 150 kr. Vi har også rett til å belaste deg som forbruker for eventuell svekkelse av et produkt, i tilfelle at svekkelsen skyldes håndtering av produktet i større grad enn nødvendig for å fastslå dets egenskaper eller funksjon.
Tilbakebetaling vil skje uten unødig forsinkelse og alltid innen 30 dager fra den dagen vi har fått beskjed om at du ønsker å benytte angreretten, forutsatt at vi har mottatt produktet returnert innen denne tidsrammen, eller mottatt en kvittering som viser at produktet er returnert til oss. Vi bruker samme tilbakebetalingsmetode i forhold til tilbakebetalingen som du brukte ved kjøp, med mindre vi uttrykkelig avtaler en annen tilbakebetalingsmåte. Pass på å alltid ta vare på kvitteringen for produktreturen til returen er behandlet.
;Som kunde har du rett til å klage på feil og mangler i forhold til et bestilt produkt innen rimelig tid fra du har oppdaget eller burde ha oppdaget mangler ved produktet. Vi anbefaler deg å klage så snart som mulig. Reklamasjon må uansett fremsettes senest tre år fra du mottok produktet *. Klager må sendes via e-post til kundeservice@blush.no.
Vennligst oppgi kundenummer eller ordrenummer når du kontakter oss. Dette gjør at vi kan yte raskest mulig service.
Når vi har fått et produkt tilbake, blir det grundig kontrollert, og dersom reklamasjonen blir godkjent behandler vi reklamasjonen i henhold til kjøpslovens bestemmelser (1988-05-13) ved å reparere produktet eller levere et nytt produkt. I noen tilfeller kan det i stedet være aktuelt med prisavslag eller refusjon av kostnaden for produktet.
Når vi mottar produktet undersøkes det etter beskrivelsen av eventuelle feil du som kunde har oppgitt i forbindelse med reklamasjonen. Det er derfor viktig at du gir oss en så detaljert beskrivelse som mulig. Dersom produktet etter kontroll viser seg å være feilfritt eller å ha vært utsatt for ytre påvirkninger, og reklamasjonen derfor ikke blir godkjent, vil du som kunde bli belastet vår kostnad for kontroll av produktet samt fraktkostnader.
Hvis et produkt mangler ved levering, vennligst kontakt oss direkte via kundeservice@blush.no. Skriftlig klage og bildedokumentasjon på pakken må være hos oss senest to dager etter mottak av pakken. Vær oppmerksom på at du må ta vare på originalemballasjen i forhold til eventuell videre undersøkelse. Alle våre produkter veies og skannes i emballasje.
Skulle det være slik at et produkt mangler, må det opprettes en klagesak hos PostNord. Som kunde gjøres dette direkte via PostNords nettside https://www.postnord.no/kundeservice. Ved tyveri kreves det også politianmeldelse.
Som kunde hos oss på kundeservice@blush.no har du alltid 3 års klagerett på produktene våre, med unntak av produkter fra ghd, hvor du som kunde har 2 års garanti.
Klager angående ghd må gjøres via https://www.ghdhair.com/no/help/online-returns.
;Din personlige integritet er viktig for oss. Når du handler på Blush.no, samler vi inn og behandler personopplysningene du gir oss tilgang til. Personopplysningene genereres på nettsiden når du surfer og handler hos oss. Nordic Web Trading AB org. nr. 556746-8904 er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som finner sted når du besøker Blush.no og handler hos oss. Vi sørger alltid for at all behandling av dine personopplysninger skjer på en sikker måte og i samsvar med gjeldende lov.
I vår personopplysningspolicy, som du kan lese her, beskriver vi den nærmere:
Før du fullfører kjøpet, vil du bli bedt om å kommentere vår personopplysningspolicy. Her er du informert om hvordan vi behandler dine personopplysninger.
;Ved tvist har du som forbruker rett til å bringe tvisten inn for Konkurransetilsynet. Vår policy er å følge Konkurransetilsynets anbefalinger. Du kan kontakte det norske Konkurransetilsynet via deres hjemmeside, https://konkurransetilsynet.whistleblowernetwork.net/WebPages/Public/FrontPages/Default.aspx, eller ved å sende et brev til adressen:
Konkurransetilsynet
Zander Kaaes gate 7,
439 Bergen Sentrum.
Telefon: +47 55 59 75 00
E-post: post@kt.no
Du kan også kontakte EU-kommisjonen via deres nettbaserte alternative tvisteløsningsplattform. Klikk på denne lenken: https://ec.europa.eu/consumers/odr
;Informasjonskapsler er en nødvendighet for at nettstedet skal fungere skikkelig. De hjelper til med å kartlegge besøket ditt på Blush.no og det er takket være disse informasjonskapslene vi i Blush kan optimere og tilpasse siden til dine spesifikke behov og interesser. Det interessante med informasjonskapsler er blant annet at de husker hvilke produkter du har lagt i handlekurven hvis du har besøkt siden vår tidligere.
Hele handlekurven lagres ved hjelp av informasjonskapsler. Dette betyr at informasjonskapsler er en forutsetning for at du skal kunne foreta kjøp via nettsiden vår. Du kan finne mer informasjon om informasjonskapsler på Blush.no.
;